Linda Sahlström

Ja hur fan lyckas man klara av detta?!
Hej på er! Jag förstår er om alla slutar följa min blogg efter all plugg stress och skit jag lagt upp haha! Men de är ett sätt för mig att bearbeta och fatta vad jag egentligen håller på med.. SÅ lovar att det kommer komma roligare inlägg snart men just nu är jag uppe i sån pluggstress så de är sinnes! Så ni får stå ut.. 
 
Ska nu kalkulera lite kring mina studier och kurser sett till antal timmar osv som jag ska lägga ner i veckan för att jag själv ska förstå lite också haha.. Alltså nu läser jag ju på 125% vilket motsvarar 50timmar i veckan. Det som är mest jobbigt med detta är att alla inlämningar/tentor/seminarium etc. går ihop med varann så vet knappt in eller ut eller hur jag ska lyckas producera allt under samma period! Nu har jag en hemtenta på 4hp och en individuell inlämnings uppgift på 2hp för olika kurser.. Hemtentan ska jag lägga ner 106timmar på vilket motsvarar ca 4,5 vecka på (Dock har kursen pågått ett tag så de jag gjort tidigare är inräknat i detta så ska inte sitta så länge med den). Denna ska in den 2/5.. Den individuella i entreprenörskaps kursen jag precis börjat läsa ska också in den 2/5.. Den är på 2hp och jag ska ge den 53timmar vilket då är ca mer än 1 vecka. Så på 1 vecka och 2 dagar(de va då vi fick ut dem) Ska jag lyckas åstadkomma 159timmar av plugg(men som sagt så äre mindre eftersom hemtentan är några poäng redan gjorda), alltså ska jag sitta ca kl. 8-23 varje dag och då har jag räknat bort timmar ifrån hemtentan som jag redan har gjort.. Hmm Ja hur fixar man detta då? I entreprenörskaps kursen ska jag dessutom hinna läsa 300 sidor för att komma in i ämnet innan jag kan börja skriva. 
 
Efter denna kaotiska period har jag 6 dagar på mig att producera en uppgift i hälsopedagogik kursen som är på 5hp. Alltså ca 133timmar (inräknat att läsa ca 6böcker, skriva uppgiften samt förbereda redovisning). Jag räknade ut att på 6 dagar kommer jag då få jobba alla dagar dygnet runt, men får dock sova 4timmar per natt så de va ju skönt ;) haha Jag dör.. Jag vet att när väl dessa veckor är över kommer jag va helt sönderkörd men jag kommer att klara det! Och när man ser de såhär med poäng och antal timmar så blir man lite avskräckt.. Men oftast hinner man prestera under dessa timmar så de inte behövs all den tiden, men vem vet! Inte de lättaste uppgifterna jag fått heller! Jag vill inte låta bitter men som sagt så var jag tvungen att kalkulera lite för mig själv också hur detta ska gå till.. Men ja you can do it! bara kämpa och sedan ska jag fan ligga och sova i dagar efter den 10maj (Y)!! 
 
 
Lägger in en glad bild på mig när jag klara körkortet! Övning ger färdighet mina vänner och efter slit kommer belöning! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress