Linda Sahlström

Intresserad av min ekonomi? varsegod att läs haha
Måste bara berätta lite om min pengaångest som jag har för tillfället.. Blir så trött på pengar, bara ordet blir man ju slut av! Lånar pengar av csn på 75% ungefär, jag kan få 100% men känns mer värt för min framtida plånbok att inte ta fullt! Förutom tog jag ju inget men jobbade ca 3-4 ggr i veckan ist, då jag fick missa en massa aktiviter med vännerna samt träningen, även kosten fick lida då jag oftast jobbade långa pass med typ 1 rast (15min) så hann inte äta.. När jag väl bestämde mig för att satsa på min utbildning och ta lån var jag nära på att brytas mitt itu.. Var bra slutkörd, och kunde inte riktigt släppa idén om att inte jobba. Men det var väldigt skönt i början och jag började ta itu med min stress och det kändes väldigt bra! Känslan av att bara chilla och tänka undra vad jag ska göra i helgen, får se hur det blir, var helt magiskt för hade tidigare jobbat nästan alla helger i 2 års tid. Det fungerade hur bra som helst och jag klarade varje månad.. Men nu när vi flyttat till större lägenhet äre svårt att få ihop varje månad.. Det är dels för att jag vill köpa nya saker till lägenheten, betala lite till Kenny som betalar allt och att jag börjat plugga i stockholm och resor tid inte är gratis. Så nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra längre. Måste verkligen få in mer i månaden, så står mellan valet och kvalet att börja jobba igen eller ta mer lån? Hur ska man någonsin kunna bestämma sig för ett sådant beslut?! Om jag tar ytterligare lån har jag räknat ut att jag kommer ungefär få betala tillbaka i 2 år till, fatta det? Vilken skillnad det är! Men ska man hellre gå tillbaka till stress och ångest? Nej tack det klarar jag mig utan.. Hmm får nog göra en för och nackdelslista.. Detta eviga ältande på denna tjejen alltså, tummen ner!
 
Pengarna springer ifrån mig.. Höhö rolig man kan vara då!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress