Linda Sahlström

Ett helvete är vad det är
Jag tänkte nu förklara min situation med min hals en gång för alla så slipper jag klaga på den nå mer för då vet ni hur det ligger till! Kände att jag ville skriva av mig lite när det gäller de här.. so here we go!
 
Det började med att jag kom hem ifrån en utlandsresa som bestod av väldigt mycket alkohol. De flesta hade blivit förkylda i slutet på veckan när vi var där, inklusive jag men nästsista och sista kvällen tyckte jag det var värt att dricka lite iaf eftersom vi snart skulle åka hem. När jag väl kom hem blev jag väldigt förkyld och det varade i flera veckor. Jag flyttade sedan hemifrån och halsen hade gett sig lite grann. Min nollning i skolan började och vi drack lite då och då (drack nästan aldrig så jag blev full). Halsen kom tillbaka och jag fick avstå träning ett bra tag. I slutet av min nollning var halsen sådär men jag kände att jag fortfarande hade lite kvar.. Veckorna gick och det fanns fortfarande lite kvar i halsen hela tiden. Jag uppsökte läkare och dom gjorde en odling i min hals för att se om jag hade något där.. Jag fick svar att jag hade streptokocker(vet ej hur det stavas) så jag fick en antibiotikakur mot det, och halsen blev bättre. När sedan vintern kom så kom allt tillbaka igen, jag kunde inte träna eller överhuvudtaget anstränga mig. Det är det som är de värsta, kan göra nästan allt annat mår bra annars men bara ont i halsen när jag anstränger mig eller ska träna så det är ju de jag inte kan göra. Jag fick efter ett tag halsfluss och kunde knappt andas, äta, sova och jag kunde verkligen inte svälja.. Eftersom jag ganska nyrligen fått antibiotika så fick jag inte äta det igen. Efter lite mer än en vecka så var det över men halsontet satt kvar. Det försvann lite successivt så jag vågade på att börja träna igen. Halsontet kom tillbaka och satt i ca 3-4 veckor för att sedan försvinna i 1 vecka och såhär höll det på. Sommaren kom och jag började bli lite bättre för varje dag. Mitt i sommaren så kändes det bra jag kunde till och med träna konditionsträning och jag var överlycklig. När sedan hösten började tränga på kom skiten tillbaka. Jag var så arg så jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Läkarna sa fortfarande att det bara var att vänta ut det och att det kunde bli så ibland, dem trodde att det möjligtvis var ett virus men dom tog inga tester eller något. Det försvann och kom tillbaka som det alltid hade gjort.. Jag har nu haft halsont i ca 7 veckor. Har t.om. flyttat från lägenheten då jag har misstankar om att det var pga fuktigheten i den som gjorde så det blev såhär. Har bott i nya lägenheten i ca 3 veckor nu men det går inte över ändå.. Vet inte om det nu var lägenheten så kanske kroppen behöver tid att "läka" så man kanske blir frisk snart men jag har tappat hoppet och orken till att göra något. FInns ingen hjälp att få och inget att göra, känner mig så hjälplös och utmattad. Är så besviken på att jag inte kan träna och ge allt, får inga resultat och det går bara utför med vikt och muskelmassa. Är så ledsen och trött på det här så jag vet inte vad. Har tänkt om det kanske är något jag äter som kan ge utlopp för det också men vad skulle det vara? känns konstigt isf, har jag brist på något i kroppen?(vilket inte skulle va den första gången) det är för dyrt att kolla upp också. JA VAD FAN ÄR DET? jag vill ha svar och resultat på att det går i rätt riktning!! SNÄLLA försvinn halsont, har aldrig i hela mitt liv varit så sugen på att träna och komma ut och bara springa som aldrig förr. Ja när ska man få göra det? och om jag nu får göra det snart kommer halsontet bara komma tillbaka efter 1 vecka och allt bli som vanligt igen, så trist.. Ja vad säger man? 1,5 träningsår har gått åt pipsvängen och nu har jag tröttnat rejält! Någon som vet någon "häxa" som kan göra mig frisk igen? En gång för alla. 
 
En gång i sommras när jag hade sprungit över 5km i +27.. härlitgt var det!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress