Linda Sahlström

Go catch your dreams!
Igår började jag! Resan till mitt stora mål, att bli av med sockersuget och att endast unna mig saker 0-1 gång/vecka. Jag tänkte över varför jag inte lyckas med detta mål innan och jag kom fram till att jag satte för stort mål! Inom folkhälsoprojekt får vi alltid granska våra mål för att se om dem är realistiska och uppnåbara och jag insåg att mina inte var det. Såå nu har jag satt upp ett mål (det jag skrev först) och sen 2 delmål, varav det första delmålet är att jag får unna mig saker 1 gång i vardagen samt på helgen. Så from igår till sista November ska jag försöka hålla detta! Jag försöker även se det på ett positivt sätt genom att tänka att jag får unna mig saker ibland och inte fokusera på att jag inte får äta saker vid vissa dagar.. Känns lättare för mig att nå mitt mål då :)! Så imorgon är det "unnadagen" och då ska jag köpa mig något fikabröd för att kunna ta mig an att skriva om policys och styrningen för folkhälsoarbetet i västerås, vilket är ganska så segt!. Mamma är hemma imorgon så skulle gärna vilja åka till henne och snacka lite dock! Får se hur det blir..
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress