Linda Sahlström

Snart frisk, snälla??
Usch va jag är trött på att vara sjuk nu!! Kenny blev väldigt sjuk i fredags så jag och hann åkte till apoteket för att köpa en massa! Blev stor-shop på apoteket vi köpte alvedon, Probi-frisk, halstabletter, näsdukar, nässpray och lite till haha.. Så vi har kurerat oss ganska mycket i helgen, jag tror inte så mycket på sånt dock, tror inte man kan göra så mycket för att påskynda tillfriskningen dock kan man väl ta sånt som gör att man inte känner sig lika förkyld medan de går över.. Men iaf så köpte jag citron och apelsiner också för att kunna göra citronte (kommer från en husmors kur mot halson) och få i mig en massa c-vitamin via apelsinerna så man kan bli lite pigg! Har även börjat tagit en magmedicin som ska hjälpa till vid matsmältningen, men fyy va obehaglig den är! Är typ som man dricker en tjock sörja! Den klumpar sig en massa också så de ser ju inte direkt gott ut.. I mellandagarna beställde jag även från Ivyrevel, en blus och en mössa. Men blev as besviken då mössan va skit stor! Alltså ingen jäkla affär som kan göra en mössa?! alla är jätte mycket för stora och långa! Jag vill bara ha en fin mössa som sitter snyggt men ack så svårt det ska va! Plus att blusen inte ens var med i paketet trots att det stog att den skulle vara det, tråkigt! Men iaf så imorgon (måndag) äre tillbaka till verkligheten och jag och Isabelle ska sitta i skolan och plugga, tenta på fredag och en stoor tenta på onsdagen efter det! Usch va tråkigt! Känns så konstigt att julen är över, den har ju nyss kommit?! På tisdag ska man ta ner all julpynt och det känns på tok för tidigt.. Att allt ska gå så fort, men de kanske är bra då jag förhoppningsvis tar examen till sommaren! Galet!!
 
I fredags provade jag dadelbollar och mörk choklad för att försöka hitta alternativ för mitt enorma sockersug när jag verkligen inte får äta onyttigheter! De va helt ok men inte direkt i klass med vanliga godsaker.. Den gula drycken är min magmedicin, smaka?
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress