Linda Sahlström

Hälsa inifrån och ut!
Jag förundras över dagens pillersamhälle och medias bild av hälsa.. Jag syftar mest till reklamer när jag säger massmedia! Det går en reklam "om dagens viktdiet, snabb och enkel" man tar helt enkelt och sväljer ett pulver 3 ggr om dagen.. Om jag trampar någon på tårna så ber jag om ursäkter men detta är mina åsikter! Alltså vad faan rent ut sagt är det i det där pulvret ?! Som gör att man kan gå ner i vikt.. Helt galet enligt mig! Jag har inte sätt några studier på att pulvret ska vara farligt eller hälsosamt men man kan ju dra sina slutsater.. Kroppen vill ha föda och näring, jag tycker det är såå synd att vi alltmer går mot en processerad matkultur, vad gör det med vår kropp egentligen? Detta kommer nog tyvärr visa  sig om några tiotal år.. Och en annan reklam rullar i bakgrunden här hemma där man säger "slipp vardags stressen med detta piller" och då blir jag lite sur.. Visst att det kan vara bra med läkemedel mot detta men det går ju för långt! Istället för att visa en bild av att befolkningen ska försöka stressa ned och skippa att hetsa i vardagen så säger man enkelt ta ett piller mot vardagsstress.. Hmm, skärpning! Jag säger inte att allt detta är enkelt och det inte kan vara skönt att ta genvägar ibland med alla dessa piller! Men hur bra mår våra kroppar och framförallt våra psyken av detta egentligen? Om man frågar mig så tar jag hälsosamma måltider och stressfria promenader framför piller alla dagar i veckan! Heja heja!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress