Linda Sahlström

Bara massa gnäll (behöver inte läsa)
Vet att jag tjatar om detta och ni behöver inte fortsätta läsa, jag behöver bara ventilera lite så jag inte exploderar snart.. Alltså HUR FAN ska jag klara detta? Jag orkar verkligen inte mer.. Varje gång jag träffar min handledare så säger hon men tänk såhär istället, jag tänker att du måste göra om delar av din analys för du tänker för smalt, tänk folkhäla inte individ.. Du måste kunna koppla till folkhälsa.. JAAA jag gör ju det??! Försöker koppla som en jävla tok till hälsa, ja nej då räcker inte det då måste jag koppla till folkhälsa alltså faktorer i samhället som bidrar till personens välmående och därmed folkhälsa. Om personen säger att den tycker det är bra med insulinsprutor för sin diabetes så ska jag kondensera det till att det är bra att det finns behandlingsalternativ i samhället som möjlliggör att hon får kontroll och mår bra istället för att tänka att den mår bra av att kunna kontrollera själv.. MEN bajs! Säg det på en gång då.. Nu har jag gjort 2/3 av min uppsats och då säger hon detta?! Detta skulle jag fått veta innan jag genomförde intervjuerna så jag kunde koppla ännu mer till folkhälsa.. Allt är fan skit just nu.. ORkar inte ens gråta längre, är bara arg, förbannad, ledsen, skrattretad och tom på samma gång! ÅTERIGEN SÅ ORKAR JAG INTE! OM 1 (!!) vecka så ska hela min textmassa vara klar och jag ska lämna in den till min handledare som säkerligen kommer ha tusen saker jag måste korrigera som alltid för att sedan fixa dessa på några dagar och lämna in mitt klara arbete den 25.. Och då kan min handledare avgöra om jag är redo att gå upp på examination eller om det inte är tillräckligt bra och välarbetat så får jag gå upp igen i januari 2016.. Alltså döda mig nu bara.. Utan examination nu så måste jag betala tillbaka bidrag till CSN också så det är ju inte bara en stressfaktor som gör att man får press här inte.. Nej nu skiter jag i detta och tar sista minuten till Spanien som tydligen hade +40 igår, det låter bra. Har verkligen ingen motivation eller ork till att slutföra denna uppsats, jag gick på "reservoljan" förra veckan så vafan kör jag på nudå? Fattar inte! Jag som brukar ha ganska enkelt för att få bra respons på mina saker jag åstadkommit hittills i skolan, har tyckt att det har varit jätteroligt och att jag med ganska enkelhet har klarat vissa saker (understruket vissa saker). Nu känns det som om jag bara får kritik hela tiden, vet fan inte vad jag gör för fel, känns som att allt är fel. Varför valde jag detta ämne? Har någon en tidsmaskin för jag vill resa tillbaka några månader och knäppa mig på näsan och säga nej välj ett hälsofrämjande ämne där du har kopplingen gratis till folkhälsa för du kommer att slita sönder ditt hår om två månader annars.. Men tyvärr går inte detta och jag får bara böna och be om kraft till att skriva klart skiten för jag har fan inge val! Kan inte vara ledig en dag för att samla kraft heller eftersom jag gjorde det i tisdags, nejdu. En slutkörd, överkörd, utmattad och sliten tjej checkar ut snart..
 
Som grädden på moset så har jag ju såklart tappat bort en hel hög med lappar som tillhörde en kategori har tre kategorier med massa olika citat i och en av dessa är alltså borta, dem har legat i min väska hela veckan, hur fan är det möjligt? Haha ja skrattar bara åt detta, kommer fan inte gå i varje fall
 
Hahaha dog lite när jag såg denna!! (Om man är sagan om ringet- fan så fattar man när man hör Gandalfs röst i huvet medan han säger detta)..
http://datcracker.com/blog/wp-content/uploads/2014/08/shall-not-pass.jpg
 
 
Detta skule jag vilja höra från min handledare just nu..
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress