Linda Sahlström

Fysatan vilken resa!
Vilken resa jag gjorde igår! Vaknade av att telefonen ringde. Jag hade försovit mig och vi skulle till stockholm med skolan, och dem kunde inte vänta! Jag bah fan skit sur! Då ringer jag mamma och hon ba men kom hit så fixar vi in dig på ett tåg till stockholm, jag tar bussen till västerås, och försöker skynda mig! Tåget till stockholm ersätts med buss, jag bah men då går jag ut och kollar vart den går, ser en buss till arlanda men bara personer som ska åka utomlands satt på den så jag ser en till buss som det står -stockholm via västerås. Jag springer dit och han säger att jag måste ringa och köpa biljett, jag gör det och sätter mig på bussen, måste gå fram till chauffören och visa upp biljetten. Vi  kommer till stocholm cityterminal 1 timme efter min klass gjort, och fattar nada vart jag är. Jag följer instinkten in till centralstationen och letar mig fram, jag kommer ut vid apoteket och tänker bra måste köpa munsårs salva. När jag kommer ut igen från apoteket ser jag en NK skylt och blir as glad. Följer vägen dit och hamnar i centrum, ringer martin och han förklarar vägen till museeumet. Jag går och går i ca 40 min sammanlagt och hittar slutligen dit, pjuuh! resten av dagen var helt okej för att vara en skoldag :) chilla på stan i fyra timmar och sen teater.

Klassen i stockholm<3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress