Linda Sahlström

En väldigt intressant studie
Om man känner att man behöver lite mer perspektiv på livet och lite positivism i livet så kanske detta är sättet! Jag tycker denna studie var väldigt intressant då jag kan relatera till sättet att leva och ens inställning och hur stor skillnad det gör. Speciellt nr 4 den är såå sann, och så typiskt mig! Jag försöker alltid vara alla till lags och så sätter jag andras behov först och så mår jag dåligt själv för att det inte var bäst för mig.. Men jag har insett det och är medveten om det så har blivit mycket bättre på att säga ifrån..
 
Så läs denna!! Om ni vill gå till artikeln som är utlagd av expressen så är länken här:
http://www.expressen.se/halsoliv/9-vanor-lyckliga-har--som-ar-enkla-att-harma/
 

9 vanor lyckliga har – som är enkla att härma

 

1. De utövar mindfulness i praktiken

Inte så att de tänker på det, men de hittar tid för att varva ner. Det kan räcka med fem till tio minuter om dagen. Att sitta ner och fundera, vara närvarande i nuet en kort stund eller ta en promenad gör att stressen släpper.

 

2. De lever efter sin egen sanning

Vad är det som gör just dig lycklig, gör det. De bryr sig mindre om vad andra tycker, utan känner efter själva. Vad vill jag, då gör jag det.

 

3. De varvar ner

Batterierna måste laddas. Det handlar om att ta ledigt ibland, bryta rutiner och ge sig ut på små äventyr. Det ger nya perspektiv och ny energi på ett positivt sätt.

 

4. De säger vad de tycker

Det är lätt att oroa sig över vad andra ska tycka eller vad man själv borde tycka. Men att säga ja till saker man själv inte vill eller tycker tynger själen. Det går inta att vara alla till lags, men det går att vara sann mot sig själv.

 

5. De släpper ut inre spänningar

Att gråta behövs ibland eller att släppa ut lite inre ilska. Det är viktigt att inte låsa in känslor. Att göra det under en längre period gör att trycket blir för stort och det rinner över. Bättre att släppa ut lite ånga då och då, för att sen gå vidare.

 

6. De omger sig med stödjande vänner

Vi är sociala varelser och behöver tillhöra en grupp. Nyckeln till att hitta dem är att själv vara en stödjande vän. Sen brukar resten falla på plats.

 

7. De uttrycker tacksamhet

Genom att fokusera på vad man har som är bra, som exempelvis mat på bordet, blir det lättare att le. Då fokuserar vi på det positiva och inte på det som skulle kunna stressa oss. Genom att vara tacksam för det vi har känns våra liv rikare.

 

8. De ser tillfället

Allt går inte att planera. Ibland händer saker som både är frustrerande och gör oss ledsna. Men att vältra sig i elände gör ingen gott. De tänker i stället: vad kan jag lära mig av detta.

 

9. De fortsätter att lära

Hela livet är en resa. När du tror att du har räknat ut något, förlorar du också möjligheten till att göra misstag. Misstag gör att vi kan lära oss ännu mer. Därför är det bra att känna på att vara eleven eller nybörjaren.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress